Nyinvestering: moteappen Villoid AS
Investinor går sammen med en rekke profilerte investorer når de investerer i Villoid AS, en app for mote og netthandel.
Villoid er et spennende selskap som knytter mote, inspirasjon og e-handel sømløst sammen. Vi har valgt å gå inn i Villoid fordi selskapet har en solid forretningsmodell i et voksende marked. Samtidig er det er svært profesjonell ledelse og investorbase bak selskapet, sier senior investeringsanalytiker Pål Breiland i Investinor.
Influencers som inspirasjon for motekjøp
Villoid-appen er basert på ideen om en sømløs overgang fra inspirasjon til netthandel. Sosiale medier har blitt en av de viktigste kanalene for både eksponering og markedsføring innen moteindustrien. Avstanden mellom”influencers” og forbruker er i dag langt kortere, og evnen til å påvirke markedet betydelig. En viktig kjøpstrigger er tillit og troverdighet mellom “influencer” og forbruker, fasilitert av inspirasjon i sosiale medier.
Appen oppleves som en miks mellom Instagram og Pinterest. “Influencers”, butikker og brukerne selv kan opprette inspirasjonstavler og dele med andre brukerne. Hver bruker får sin nyhetsstrøm skreddersydd utfra hvem de følger og innholdet de liker.
En rekke profilerte teknologi-investorer
Investinor får selskap av en rekke profilerte internasjonale investorer i denne investeringsrunden. Blant disse kan det nevnes Terrapin Bale VC, et såkornfond startet av John Maloney, tidligere CEO i Tumblr og Circa. Og Jonathan Goodwin, som er gründer av Founders Forum, et globalt nettverk av ledende seriegründere og ledere innen IKT.
Av norske investorer er Norselab Holding AS med. Norselab er en inkubator og tidligfaseinvestor med spisskompetanse innen blant annet online marketing. Aksel Lund Svindal er en av eierne i Norselab.