Ny sjef i Boostcom Group

Publisert: 01.09.2015

Peter Tonstad er ansatt som ny konsernsjef i Investinors porteføljeselskap Boostcom Group (tidligere Boost Communications). Han kommer fra stillingen som sjef for Tidal / Wimp.

Gründer og daglig leder Øystein R. Skiri går nå over i en rolle med fokus på forretningsutvikling.

Boostcom Group har gjennom 15 år bygd seg opp til å bli et av de ledende selskapene innen mobilmarkedsføring i det norske og internasjonale markedet.

I et marked hvor stadig mer handler om mobil, ønsker annonsører en sterk partner som behersker kanalen og skjønner hvordan mobilen kan plasseres i sentrum for den digitale markedsstrategien. Dette er et område hvor Boost er solid posisjonert.

– Boost har vært en drivkraft i utviklingen av løsninger og konsepter for mobile nettsteder, applikasjoner og annonser i 15 år, og mobile CRM løsninger i snart 10 år. Min jobb blir å bidra til å akselerere veksten i Norge og internasjonalt. Vi vil investere ytterligere i produktutvikling og markedsarbeid, samt også vurdere strukturelle alternativer løpende. Med ambisiøse finansielle eiere er vi godt posisjonert til å være en pådriver i en forventet konsolidering av teknologi- og markedsselskaper innen løsninger for mobil CRM og annonsering internasjonalt, sier Peter Tonstad.

Tonstad har lang erfaring fra å jobbe digitalt, og har blant annet ledet Aspiro.

– ​Tiden er inne
Gründer og daglig leder i Boost gjennom 15 år, Øystein R. Skiri, ser frem til å få Tonstad om bord.

– Som gründer er det viktig å kjenne sin egen begrensning på når tiden er inne for å gi stafettpinnen videre for å sikre at selskapet lykkes med å ta de neste stegene. Personlig gleder jeg meg til å få en rolle hvor jeg kan bruke mer av tiden min på salg og forretningsutvikling, sier Skiri.

Styreleder i Boostcom Group, Jon Øyvind Eriksen i Investinor, ser en rekke spennende muligheter fremover.

– Vi er veldig fornøyd med å få inn Peter for å lede oss gjennom neste vekstfase i et spennende marked som beveger seg hurtig inn i konsolidering. Peter har en solid bakgrunn og vil tilføre selskapet en ekstra dimensjon i gjennomføringen av selskapets strategier, sier Eriksen.

Bransje i hurtig utvikling
Markedet for mobil markedsføring er preget av hurtige endringer og dynamikk. Programmatiske kjøp har endret måten annonser plasseres, og det er stadig flere digitale kanaler som annonsørene må beherske i sin kommunikasjon med kundene.

Dette har bidratt til økt satsing på egeneide markedskanaler i form av kundeklubber og lojalitetsprogrammer. Selv om de hurtige endringene gjør det utfordrende å tilpasse seg, mener Tonstad det ligger en rekke muligheter i markedet for øyeblikket.

–  Brands bruker enorme beløp på kjøpt annonsering i digitale kanaler, men så langt har dette i liten grad blitt sett i sammenheng med selskapets CRM-aktiviteter. Vi mener det ligger store muligheter i å benytte big data fra CRM-aktiviteter og online brukeratferd for å kunne optimalisere hvordan man kjøper online annonser.

Kombinerer man dette med å legge i mobilen i sentrum for et selskaps CRM- og digitalstrategi, bedrer man forutsetningene for å lykkes i markedsarbeidet. Dette vil også passe godt inn i den hurtige fremveksten innen programmatiske kjøp. Boostcom Group har en veldig spennende posisjon innenfor disse områdene som vi nå skal videreutvikle til neste nivå, avslutter Tonstad.